Fasole

Grochy :: Makarony :: Kasze :: Płatki :: Ryże :: Mąki :: Soczewice :: Przyprawy :: Bakalie

 

Fasole m.in.:

  • Fasola tyczkowa „Piękny Jaś”
  • Fasola Biała Drobna…

Ciekawostki:
Czy wiecie kto odkrył Fasolę? Fasola dotarła do Europy dzięki Kolumbowi. Obecnie uprawiana jest na całym świecie. Zetknąć się można z ponad 20 gatunkami fasoli. Fasolę można jeść przez cały rok.

Czy wiesz, że:
Fasola jest źródłem odżywczego białka, w którym znajdują się duże ilości lizyny. Lizyna jest potrzebna organizmowi do produkcji karnityny. Karnityna z kolei wykazuje korzystne działanie na organizm – wzmacnia serce, zapobiega chorobie niedokrwiennej, a także przeciwdziała zawałowi. Fasola powinna znaleźć się w diecie osób, które często jedzą mięso, ryby, jaja i produkty zbożowe – pokarmy kwasotwórcze. Białko fasoli jest zasadotwórcze, w związku z czym pozwala zachować równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Fasola zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych. Dlatego też jest szczególnie cenna dla osób cierpiących na nadkwasotę i zgagę.

Znajdująca się w fasoli lecytyna wpływa korzystnie na tkankę nerwową i mózg, poprawia koncentrację oraz zwiększa pamięć. Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w fasoli pomagają rozpuszczać witaminę A, witaminę D, witaminę E, witaminę K. W fasoli ukryte są witaminy z grupy B oraz witamina E. Poza tym fasola jest bogata w fosfor, potas, magnez, wapń i żelazo. W fasoli znajdują się lignany, które zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych.

Kulinarne Zastosowanie Fasoli:
Fasola biała w polskiej kuchni używana jest najczęściej jako składnik zup, czy słynnej fasolki po bretońsku albo do sałatek i humusów. Fasola jest bardzo sycąca, ma wyrazisty smak, stąd pasuje do niej niewiele produktów roślinnych. Poniżej te, które stanowią z fasolą dobre połączenie smakowe: pieczarki, dynia, szczypiorek, pomidory w puszce,marchewka, buraki.